Året rundt

Åbningstider
Vi holder åbent mandag til torsdag fra kl. 6.15 til kl. 16.30.

Fredag er der åbent fra kl. 6.15 til kl. 15.45.

Lukkedage
Der er dog lukket fra 24. til og med 31. december, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag, uge 29 og 30 i sommerferien og en pædagogisk dag den sidste fredag i september.

Månedsplan
På stjernestuen laver vi en plan for en måned af gangen som jeres barn får med hjem. På den skriver vi særlige aktiviteter som ture, udflugter, besøg, fødselsdage, maddage, forældremøde og andre arrangementer.

Afbud / sygemelding
Husk at ringe afbud på telefon 86 48 70 80/21 15 14 35 eller skriv en besked på SMS/AULA, hvis jeres barn er syg eller holder fri.

Måltider
Jeres barn kan få morgenmad i børnehaven indtil kl. 7.45. Vi serverer havregrød,havregryn, rugfras og cornflakes og økologisk skummetmælk.

Bliver jeres barn sulten om formiddagen, spises der en mad fra madpakken.

Madpakker spiser vi kl.ca. 11.15 og kl. 14.00 spiser vi eftermiddagsmad.

Jeres barn skal have madpakke og frugt/brød med hjemmefra. I to madkasser, en til frokost og en til eftermiddagsmad.

Af og til laver vi mad med børnene, det kan fx. være varm mad, “smør selv” rugbrød og bålmad.

Middagslur
De mindste børn sover ude i egen barnevogn, mens de større, der stadig har brug for en middagslur, sover i en krybbe i barnevognsskuret eller indenfor.

Beklædning og garderobe
Der er plads til skiftetøj i kassen i barnets garderobe. Derudover skal der være fodtøj og overtøj, der passer til vejret. Husk at skrive navn i tøj og fodtøj.

Samtaler om barnet
Når jeres barn har været her i 3 måneder, inviterer vi til en samtale med jer. Vi holder også en samtale med jer om jeres barn, før det skal i tidlig skolefritidsordning pr. 1. april før skolestart. I har også altid mulighed for selv at ønske en samtale med personalet.

Derudover er det naturligt for personalet at rådgive og vejlede i dagligdagen, når der er et problem, der skal løses, eller en udvikling, der skal støttes.

Forældremøde
Hvert forår holder vi forældremøde med valg af repræsentanter til bestyrelsen. Om efteråret har vi mulighed for at holde forældremøder i mindre grupper. Fx vuggestuen, de kommende skolebørn mm.

Ind- og udmeldelse samt betaling
Vi har en gruppe med de 0-2 årige kaldet Månestuen og en gruppe med de 2-6 årige kaldet Stjernestuen. Det er forskelligt, hvor mange børn der er i hver gruppe. Vores grundnormering er til 35 point.

Pr. 1/1 2024 tæller et vuggestuebarn(0-3 år) 2 point og et børnehavebarn (3,1-6 år) 1 point.

Norddjurs Kommune har pladsgaranti, og ventelisten er efter alder. Pladsanvisningen står for visitationen.

Betalingen sker til Norddjurs Kommune og dækker cirka 1/3 af udgiften. Hvis I har mere end et barn i kommunal pasning, får I søskenderabat. Der er mulighed for hel eller delvis økonomisk friplads afhængig af familiens indkomst.

Udmeldelse skal ske til pladsanvisningen til den 1. eller den 15. i en måned med mindst 1 måneds varsel.

Personalet
Personalet består af leder, pædagoger, pædagogisk assistenter, pædagogmedhjælpere og ungarbejdere. Udover det pædagogiske arbejde har personalet også mange administrative og praktiske opgaver. Vi samarbejder med eksterne samarbejdspartnere såsom psykolog, talepædagog, fysioterapeut og special-pædagogiske vejledere. Endvidere deltager personalet i kurser og møder udenfor børnehaven.

Bestyrelsen
Vi er en selvejende institution og det overordnede ansvar varetages af en bestyrelse bestående af 3 forældrerepræsentanter (2 år), 1 repræsentant udpeget af Nørager Beboerforening (2 år), 1 repræsentant udpeget af menighedsrådene i Nørager og Gjesing (4 år). Bestyrelsen holder møde med lederen og personalerepræsentant mindst 4 gange om året.

Udeleg
Vi tilstræber at være ude hver dag mest i vores egen have/legeplads, nogle gange på byens fodboldbane eller på tur.

Vission and Value

Empowering the Next Generation

01
Health and Wellness

Lorem ipsum dol amet consectetur adipiscing elit Ut et mass Aliquam in hendrerit urnan.

02
Fun and Engagement

Lorem ipsum dol amet consectetur adipiscing elit Ut et mass Aliquam in hendrerit urnan.

03
Continuous Learning

Lorem ipsum dol amet consectetur adipiscing elit Ut et mass Aliquam in hendrerit urnan.

Kidscamp Image